ماورایی

جن در مناطق مختلف ایران چه شکل‌هایی دارد؟ جن در کجاها زندگی می کند

در نقاط مختلف ایران و در باور مردم، جن، پری، دیو و موجودات عجیبی وجود دارد که در این مطلب به آنها اشاره داریم

در هر منطقه از ایران که پای بگذارید و در مورد جن سوال کنید قطعا داستان‌های مختلفی خواهید شنید که همگی آن‌ها مرموز و تامل برانگیز هستند؛ در این مطلب گذری کوتاه و چند دقیقه ای خواهیم داشت به مناطق مختلف ایران و داستان هایی که در مورد جن در آن‌ها وجود دارد. برای دانستن اینکه جن چیست، به مقاله موجود در سایت مراجعه نمایید، همچنین مقاله تفصیلی در رابطه با جن.

انواع دیو در نقاط مختلف ایران

هیولاها یا دیو های گیلان

شبح جنگل و یه چوم یه لنگ

این موجود افسانه ای به باور خرافی عده ای بسیار قوی و نیرومند است با هیکلی درشت و بی قوراه، با یک چشم بزرگ و نورانی در وسط پیشانی. این موجود یک پای بسیار بزرگ دارد و جای پای او به گفته کسانی که ادعای دیدن آن را دارند، به اندازه یک سینی بزرگ مسی است. این موجود عحیب در اعماق جنگل و جاهای بسیار دورافتاده و ترسناک زندگی می کند. ادعا می کنند این موجود قبل از حمله به قربانی هایش که معمولا تنها هستند، آنها را با نام و نشان صدا می زند. اینکه این هیولا نام انسان ها را از کجا می داند، معلوم نیست.

دیو های مازندران

دختر لولو خرخره، بم سری کیجا دیو مازندران

در مازندران افسانه ای وجودداشت به نام «بم سری کیجا» به معنی «دختری در پشت بام». این شخصیت خیالی چیزی مانند لولوخورخوره بود و برای ترساندن بچه ها استفاده می شد. بچه های شلوغ و اذیت کن توسط بم سری کیجا دزدیده می شدند.

افسانه جن ونگ زن


موجود نامریی خیالی که در جنگل و سر جاده می نشیند و افراد تنها را به دام انداخته و با خود می برد. برخی باور دارند که «ونگ زن» فقط به دنبال دزدیدن نوزادان است.

ونک زن

پاگنده مازندرانی یا آل

پاگنده مازندرانی

یکی از موجودات افسانه ای که در میان مردم مازندران و به ویژه در حوالی شهرستان نور و روستاهای اطراف آن شناخته شده است و نه تنها مردم بومی بلکه برخی از مسافران و افرادی که در جنگل مشغول طبیعت گردی بودند، ادعای دیدن جای پا و رویت خود این حیوان را کرده اند. موجودی است شبیه به یک میمون بزرگ با قدی نزدیک به سه متر و بدنی پوشیده از پشم سیاه که برخی او را «آل» می نامند.

اما به نام «پاگنده مازندران» هم معروف است. اهالی روستاهای این منطقه بارها ادعاهای دیدن رد پاهایی به طول نیم تا یک متر را گزارش کرده اند. داستان «پاگنده ها» و «یتی ها» و «ساسکواچ ها» داستانی قدیمی است که ارتباط مستقیم با کوهستان های مرتفع و جنگل های انبوه دارد و مختص ایران هم نیست. باور به این موجود در آمریکای شمالی و جنوبی، آفریقا و تبت و حتی در میان اسکیموها رواج بسیار دارد.

بزدیو

بزدیو، در بخش هایی از مازندران باوری خرافی وجود دارد مبنی بر وجود موجود خیالی به نام «بزدیو». بزدیوها به صورت قبیله ای و گروهی زندگی می کنند و دارای نظام زن سالار هستند. گفته می شود که دانای قبیله بعد از مرگ به درخت کهنسالی تبدیل می شود.

منابع:
وبسایت نیاز وب در مقاله خواندنی دیدنی از هیولای شهرستان های ایران

ashkan

با سلام ، از حضور ارزشمند شما در این سایت خوشحالم و امیدوارم مطلبی که مشاهده می فرمایید مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، نظرات با ارزش خود را حتما با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
اطلاع از
دکمه بازگشت به بالا
بستن